شرح وظایف اداره نظارت بر طرح های عمرانی

شرح وظایف:

 
  1.     نظارت بر عملکرد شرکت‌های طرف قرارداد تعمیرات و نگهداری تاسیسات و  آسانسورهای دانشگاه؛
  2.     نظارت و مراقبت مستمر بر نحوه نگهداری کلیه سیستم‌ها و شبکه های تاسیساتی به منظور حصول اطمینان از صحیح کارکردن دستگاه‌ها در فصول مختلف؛
  3.     تهیه و تدوین برنامه و برآورد هزینه های مربوط به عملیات تعمیراتی تاسیسات؛
  4.     انجام تحقیقات و بررسی های علمی و فنی در خصوص بهینه ‌سازی تاسیسات و ارائه پیشنهادهای علمی؛
  5.     تهیه و تنظیم برنامه های آموزشی و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص تاسیسات (حرارتی، برودتی، آبرسانی و برق) به کارشناسان و تکنسین های مربوطه؛
  6.     کنترل  و تشخیص عیوب و رفع نواقص تجهیزات ساختمانی؛
  7.     اعمال کنترل در جهت اجرای صحیح مقررات ایمنی و حفاظتی  و بهداشتی برای خود و سایر پرسنل در محیط کار؛
  8.     تهیه دستورالعمل های نگهداری و راه اندازی دستگاه ها ی تاسیساتی نظیر تهویه، شوفاژ، پکیج، هواساز و ...؛
  9.     پیش بینی وسایل، ابزار، لوازم یدکی و مواد مورد نیاز برای نگهداری و تعمیرات ماشین آلات و دستگاه های تاسیساتی؛
  10.     مدیریت در جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان؛
  11.     هماهنگی و آماده نمودن امکانات وتجهیزات برودتی، هواسازوگرمایشی مورد نیاز جهت برگزاری همایش‌ها، اعیاد و ...؛
  12.     تهیه و نگهداری آرشیو مناسب و پیشینه تعمیراتی، نقشه های ساختمانی و تجهیزات  واحدهای تابعه؛
  13.     اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم در موارد بحرانی و پیش بینی نشده و سرعت عمل و دقت نظر در  پیشگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه؛
  14.     نظارت بر ساخت تابلوهای برقی و تعمیرات دیزل ژنراتورهای برق اضطراری و اجرای سیستم برق گیر ساختمان ها؛
  15.     بازدیدهای مستمر از تاسیسات برقی و مکانیکی بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و ساختمان های وابسته به دانشگاه؛
  16.     نظارت بر تعمیرات اساسی سیستم های مکانیک، هیدرولیک، و پنوماتیک حرارتی و برودتی، امور ساختمانی، وسایل ارتباطی، آتش نشانی تاسیسات برقی بیمارستان ها شامل تابلوهای برق، روشنایی، نیرو رسانی  وکلیدهای مینیاتوری تابلوها و... ؛
  17.     بررسی سیستم های ارت ساختمانی و بیمارستانی شامل ارت اتاق عمل،دستگاههای سی تی اسکن، رادیولوژی و ... ؛
  18.     بررسی و تعیین دیماند برق مصرفی بیمارستان ها و تجهیزات برقی؛
  19.     کنترل وضع سوخت دستگاههای حرارتی، شوفاژها، آبگرمکن ها؛
  20.     کنترل جهت نظافت و تجهیزات  محل کار توسط کارگران؛
  21.     ثبت روزانه فعالیت های انجام شده در رابطه با امور محوله در فرم ها و دفاتر گزارش روزانه؛
  22.     مشارکت دراجرای برنامه های توسعه تاسیسات ونصب راه اندازی وجابجایی دستگاهها و ماشین آلات تاسیساتی جدید؛
  23.     مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه مدیریت امور پشتیبانی؛
  24.     شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و راهبردی با هماهنگی مقام مافوق؛
  25.     انجام سایر امور محوله در راستای اهداف مدیریت حسب دستور مقام مافوق؛
  26.     مشارکت در تدوین شاخص ها و چک لیست های نظارتی واحدهای تابعه؛
  27.     بکارگیری فنون مدیریت سبز در راستای بهینه سازی مصرف حامل‌های انرژِی در واحدهای تابعه دانشگاه؛
  28.     تهیه طرح ها و انجام محاسبه پروژه های مربوط به لوله کشی آب و و فاضلاب ساختمان ها؛
  29.     انجام امور فنی و مهندسی مربوط به نگهداری ازساختمان ها و تأسیسات نواحی صنعتی ازقبیل آب، برق، تهویه، شوفاژ و آسانسور؛
  30.     انجام بررسی های علمی و فنی در زمینه برق و تأسیسات؛
  31.     بررسی و تهیه دستورالعمل های فنی در ارتباط با موارد مختلف تأسیساتی؛
  32.     بررسی و تصویب طرح های اداری درزمینه تأسیسات الکتریکی ومکانیکی که توسط مهندسین مشاور ارائه می گردد؛
  33.     بررسی و رسیدگی به صورت وضعیت های موقت و قطعی ارائه شده توسط پیمانکاران؛
  34.     کنترل بر امر تهیه نقشه های فنی مورد نیاز؛
  35.     شرکت در کمیسیون های تحویل موقت و قطعی؛
  36.     ارسال نسخه های مربوط به صورتجلسات اجرایی کارها به پیمانکاران؛
  37.     انجام وظایف نظارتی در خصوص انواع پروژه های برق و تأسیسات که توسط پیمانکاران اجرا می گردد و ارائه گزارش مستمردر خصوص روند پیشرفت کار و نقایص مشهود به مسئول مافوق؛
  38.     مطالعه و تهیه طرح ها و محاسبه سیستم های سرمازا و گرما زا، آب سرد و گرم ، گازرسانی، فاضلاب ساختمان ها و تهیه برآوردهای مربوط به آنها؛
  39.     نظارت و کنترل فعالیت های مربوط به لوله کشی ساختمان ها، تعمیر وسایل تأسیساتی و تهیه طرح های نوسازی قطعات و وسایل و ملزومات مربوط به تأسیسات.