480

تکمیل پروژه جمع آوری آب های سطحی در دانشگاه رازی

تکمیل پروژه جمع آوری آب های سطحی در دانشگاه رازی

پروژه جمع­ آوری و بازچرخانی آب­ های سطحی  در دانشگاه رازی کرمانشاه با هدف مدیریت آب­ های سطحی و استفاده از روان ­آب­ ها در مواقع بارش باران ، در پردیس طاق بستان تکمیل شده است.

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی و خدمات فنی  دانشگاه  رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه  هم اکنون دو سپتیک به ظرفیت هر یک ۲۲۰ متر مکعب در قسمت پایین محوطه دانشکده برق و کامپیوتر و دانشکده اقتصاد و حسابداری آماده بهره بردای است افزود: پیش تر از این ، دو سپتیک جمع آوری آب در دانشگاه اجراشده است.

دکترخزایی با بیان اینکه در این راستا، حوضچه هایی در قسمت شرق دانشکده معماری و در پایین محدوده آبخیز داری ساخته شده است افزود: آب های سطحی و روان آب ها در مسیر نهرهای ایجاد شده با هدف زهکشی، جذب آب های سطحی ، زیباسازی فضای سبز دانشگاه و جلوگیری از فرسایش خاک به این حوضچه وارد می شود .

وی  رفع نیاز آبی فضای سبز و رفع تجمع آب در فصول بارندگی در قسمت پایین دست دانشگاه با توجه به بالا بودن شیب این منطقه، کاهش هزینه­ها، کمک به منابع آب زیرزمینی، کمک به حفظ محیط­ زیست، وجود آب حتی در مواقع قطعی آب لوله­کشی  را از مزایای اجرای این طرح دانست و یادآورشد: علاوه بر این با جمع­ آوری این آب­ ها از پراکندگی  آن در سطح دانشگاه و تجمع در قسمت­ های پایین دست جلوگیری شده  ودر آبیاری فضای سبزمی توان از آن استفاده کرد.

  


شناسه : 1478003